دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۲۴۷۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰
رپورتاژ آگهی
آبشار نوژیان یکی از جاذبه‌های طبیعی استان زیبای لرستان است که از آن به عنوان یکی از بلندترین آبشار‌های خرم آباد نیز یاد می‌شود.

 

آبشار نوژیان خرم‌ آباد | بلندترین آبشار لرستان را بیشتر بشناسید

ایران را می‌توان کشوری چهار فصل نامید چراکه زیبایی‌های آن در فصل چشم بسیاری از گردشگران را خیره می‌کند. لرستان نیز به‌عنوان یکی از زیباترین استان‌های کشور، سالانه میزبان تعداد زیادی از گردشگران است به‌طوری‌ که بسیاری از افراد برای طبیعت‌گردی و تماشای آبشارهای این استان به طرق مختلف خود را به این خطه می‌رسانند. یکی از زیباترین آبشارهای شهرستان خرم آباد، آبشار نوژیان است. اگر قصد سفر به خرم آباد را دارید می‌توانید از طریق وب‌سایت پرواز با تو، بلیط مناسب سفر را خریده و به سرزمین آبشارهای پر آب بروید.

این روزها بسیاری از افراد در شهرهای مختلف زندگی می‌کنند و به همین دلیل روزانه با حجم زیادی از ترافیک، آلودگی و مشغله‌های فکری مواجه‌اند. سفر به جای‌جای ایران می‌تواند تأثیر زیادی در آرامش افراد داشته و درنتیجه امید به زندگی را نیز افزایش دهد. همچنین تماشای زیبایی‌های طبیعت می‌تواند روح شما را جلا بخشیده و شور و شوق زندگی را برگرداند. اگر قصد دارید طبیعت ناب ایران را تماشا کنید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که سری به خرم آباد بزنید.آبشار نوژیان به‌عنوان بلندترین آبشار خرم آباد مکانی مناسب برای سفر و تفریح شما خواهد بود.

آبشار نوژیان کجاست؟

آبشار نوژیان خرم‌ آباد | بلندترین آبشار لرستان را بیشتر بشناسید

خرم آباد به‌عنوان مرکز استان لرستان، از آب‌وهوای بسیار مناسبی برخوردار بوده و همین مسئله موجب شده است تا در ایام مختلف سال، مسافران داخلی و خارجی زیادی به این شهر سفر کنند. این شهر به‌عنوان شهر آبشارها نیز شناخته می‌شود. یکی از معروف‌ترین آبشارهای این شهر، آبشار نوژیان است که در 38 کیلومتری خرم آباد و در جنوب شرقی این شهر واقع‌شده است.آبشار نوژیان در بین دو کوه تاف و هشتاد پهلو و در بخش پاپی شهرستان خرم آباد قرارگرفته است. به‌طورکلی می‌توان گفت که آبشار یاد شده با 95 متر ارتفاع می‌تواند به‌تنهایی دلیلی برای سفر به خرم آباد باشد.

دلیل نام‌گذاری آبشار نوژیان

شاید برای شما جالب باشد که معنی واژه نوژیان و دلیل نام‌گذاری این آبشار را بدانید. نوژیان در زبان محلی به معنای آب زنده است و دلیل نام‌گذاری آبشار مذکور آن است که در فصول پرباران سال پرآب بوده و در فصل‌های کم باران نیز عرض آبشار کم می‌شود. بومیان منطقه به دلیل تغییر شکل آبشار و نوسانات عرضی آن، آن را نوژیان یا آب زنده می‌نامند.

موقعیت مکانی آبشار نوژیان

اگر قصد رفتن به لرستان را دارید باید بدانید که فاصله آبشار نوژیان از پلیس‌راه سه‌راهی درود خرم آباد_بروجرد حدود 52 کیلومتر است. از این رو توجه داشته باشید که پس از طی کردن سه‌راهی به سمت کمربندی خرم آباد حرکت کنید تا بعد از 14 کیلومتر به تابلوی آبشار نوژیان برسید. پس از طی کردن مسیر مذکور حدود 32 کیلومتر دیگر از جاده نیز به‌صورت آسفالت بوده اما 6 کیلومتر باقی‌مانده از آن خاکی است. با این‌ حال می‌توان با اتومبیل حرکت کرد. همچنین ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که از جاده کوهستانی و جنگل‌های بلوط موجود در جاده لذت ببرید و مسیر را به‌ صورت پیاده طی کنید زیرا جاده خاکی فاقد هرگونه علائم راهنمایی و رانندگی بوده و نبود علائم هشدار و گارد ریل می‌تواند ریسک سفر را بالا ببرد.

آبشار نوژیان خرم‌ آباد | بلندترین آبشار لرستان را بیشتر بشناسید

شما می‌توانید پس از سفر به استان‌های هم‌جوار به تماشای آبشار نوژیان بیایید. به این صورت که می‌توان بلیط پرواز اهواز با بهترین قیمت را از سایت پرواز با تو خریداری کرده و پس از تماشای زیبایی‌های این شهر به سمت آبشار نوژیان حرکت کنید. کافی است در 5 کیلومتری خرم آباد وارد کمربندی شهر بروجرد شده و پس از طی حدود 10 کیلومتر خود را به آبشار مذکور برسانید. عجیب نیست که گردشگران زیادی از شهرهای مختلف برای بازدید از آبشار نام برده شده به خرم آباد سفر کنند چراکه تماشای آبشاری با 95 متر ارتفاع برای بسیاری از افراد حیرت‌انگیز است.

جاذبه‌های تفریحی آبشار نوژیان

یکی از نکاتی که موجب شده است گردشگران تماشای جاذبه‌های لرستان را بر بسیاری از استان‌های دیگر ترجیح دهند، طبیعت بکر این استان می‌باشد. وجود آبشارهای پر آب، رودخانه‌های زلال، کوه‌های بلند، دشت‌های فراخ و آسمانی صاف باعث شده است تا سفر به لرستان، سفری خاطره‌انگیز برای گردشگران باشد. در سفرتان به خرم آباد و تماشای آبشار نوژیان می‌توانید به کوه‌نوردی نیز بپردازید. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تا در گردشگاه جنگلی نوژیان که در بالای کوه تاف قرار دارد، به تفریح و استراحت بپردازند. همچنین اگر در فصل مناسب به خرم آباد سفر کنید می‌توانید لذت چیدن گیاهان دارویی از دل کوه‌ها را نیز تجربه کنید.گیاهان دارویی این خطه از شهرت زیادی برخوردار بوده و بومیان و گردشگران برای درمان برخی از دردها از آن‌ها استفاده می‌کنند.

جاذبه‌های اطراف آبشار نوژیان

 

آبشار نوژیان خرم‌ آباد | بلندترین آبشار لرستان را بیشتر بشناسید

اگر قصد سفر به خرم آباد را دارید می‌توانید علاوه بر بازدید از آبشار نوژیان به تماشای آبشار وارک و هفت‌چشمه هم بنشینید. همچنین لرستان دارای جاذبه‌های طبیعی و تاریخی دیگری است که بازدید از آن‌ها می‌تواند سفری خاطره‌انگیز را برای شما رقم زند. ازجمله مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری لرستان به شرح زیر است:

  1. دریاچه کیو:یکی از زیباترین دریاچه‌های لرستان دریاچه کیو بوده که رنگ آن نیلی است به همین دلیل نیز بومیان منطقه بهآن کیو می‌گویند.
    2. مخمل کوه:طبیعت زیبا و سرسبز مخمل کوه بر هیچ‌کس پوشیده نیست؛ اگر از کوهنوردی لذت می‌برید می‌توانید از کوه مذکور و پارک جنگلی آن بهره ببرید.
    3. قلعه فلک الافلاک:این قلعه یکی از مهم‌ترین آثار تاریخی خرم آباد بوده که دارای 12 برج می‌باشد و به ثبت ملی نیز رسیده است.
    4. منار آجری:مربوط به قرن 4 هجری قمری بوده و در داخل پارک شقایق خرم آباد قرار دارد.
    5. سنگ نبشته خرم آباد:مربوط به قرن 6 هجری بوده و متن آن به خط کوفی و فارسی است.

بهترین زمان بازدید از آبشار نوژیان

مسلماً بهترین زمان برای بازدید از لرستان و تماشای آبشارهای خرم آباد فصل بهار است زیرا در این فصل آبشار مذکور پر آب بوده و کوه‌ها سر سبزاند. اما اگر به هر دلیلی نمی‌توانید در فصل بهار به این خطه سفر کنید، فصل تابستان نیز زمان مناسبی برای سفر خواهد بود. باید توجه داشت که آب آبشار یاد شده از چشمه‌هایی در دل کوه تأمین می‌شود و اگر به فصل خشک‌سالی نزدیک شویم، عرض آبشار تا حد زیادی کم شده و از جلوه آن نیز کاسته خواهد شد. شما می‌توانید از طریق وب‌سایت پرواز با تو، بلیط پرواز خرم آباد را با کمترین قیمت خریداری کرده و در اسرع وقت خود را به آبشار نوژیان برسانید؛ کافی است پس از ورود به سایت، زمان سفر خود و تعداد مسافران را تعیین کنید تا ارزان‌ترین بلیط خرم آباد برایتان به نمایش درآید.

امکانات رفاهی آبشار

آبشار نوژیان خرم‌ آباد | بلندترین آبشار لرستان را بیشتر بشناسید

شاید برای شما هم عجیب باشد که بدانید با وجود معروف بودن آبشار و بازدید زیاد از آن، هنوز هم این خطه بکر و دست‌نخورده است. اگر قصد بازدید از آبشار نوژیان را دارید باید بدانید که خبری از رستوران، کافی‌شاپ، فروشگاه و پمپ‌بنزین نیست، درنتیجه برای رفتن به این سفر باید کاملاً مجهز باشید. شاید این مسئله کمی شما را از سفر به خرم آباد و تماشای آبشار نوژیان دلسرد کند اما باید بدانید که تماشای زیبایی‌های مسیر، جنگل‌های بلوط، آبشار پر آب و همچنین هوای پاک جبران تمام کاستی‌ها است. ما به شما اطمینان می‌دهیم که قطرات آب فرود آمده از دل کوه‌های بلند لرستان می‌تواند روح و چشم شما را جلا بخشیده و آسایش سفر را فراهم کند. دوری از شلوغی شهر، سروصدا و ترافیک از عمده دلایل سفر افراد به خطه بکر لرستان به شمار می‌رود.

وسایل موردنیاز در زمان بازدید از آبشار

با توجه به موارد ذکر شده در خصوص امکانات آبشار نوژیان، به همراه داشتن یک سری لوازم از ضروریات است که ازجمله آن‌ها می‌توان به داشتن کفش مناسب اشاره نمود. اگر از کفش مناسب در طول مسیر استفاده نکنید به دلیل خاکی بودن جاده و همچنین کوهنوردی و جنگل نوردی، با مشکلات زیادی روبه‌رو خواهید شد. داشتن آب‌معدنی، غذای سبک و مقوی، لباس مناسب با فصل و جعبه کمک‌های اولیه از ضروریات به شمار می‌روند.

همچنین بهتر است برای لذت بردن بیشتر از سفرتان به آبشار نوژیان، چای، کلاه، عینک، کرم ضد آفتاب و دوربین را نیز به همراه داشته باشید. اگر قصد سفر به منطقه‌ای ساده، بی‌آلایش با مردمانی خون گرم و مهمان‌نواز را دارید، باید حداقل در طول عمرتان یک‌ بار به استان لرستان سفر کنید. تماشای بلوط‌های زاگرس، حیوانات رهاشده در کوه و جنگل، بناهای تاریخی و مناظر طبیعی تنها بخشی از زیبایی‌های سفر به خرم آباد محسوب می‌شوند.

منبع:   ‎https://parvazbato.com/nojian-waterfall/

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار